Ислам құқығындағы араб лингвистикасының маңыздылығы. Важность арабского языкознания в исламской юриспруденции.
Кілттік сөздер:
ислам, лингвистика, құқық, араб тілі, тəпсір, хадис, фиқһ,Аннотация
Сауда-саттық, шағымдану, арыздану, құқығын талап ету, өсиет ету, үйлену секілді құқықтық қарым- қатынастардың дұрыс, заңды жолмен жүзеге асуы үшін ортақ тілдің болуы маңызды. Сол секілді конституциялар, заңдар, ереже-қағидалар мен мемлекетаралық келісім шарттар сынды құқықтық құжаттардың мазмұны мен мақсаты анық əрі түсінікті тілде жазылуы үшін, заң шығарушы органдар құқықтық құжаттар жазылатын тілді жетік меңгерген болуы тиіс. «Əр пайғамбарды ашық түсіндірсін деп, елінің тілінде ғана жібердік» – деген Құран аятында бандалғандай, адамзатқа тура жолды нұсқап келген пайғамбарлардың да өз қауымы арасынан таңдалынуы – осының айғағы. Ислам дінінің негізгі қайнар көздері араб тілінде екендігі мəлім. Сондықтан Құран экзегетикасы, ислам теологиясы мен құқығын терең меңгеріп, араб тіліндегі діни мəтіндерден үкім шығару үшін, араб тілінің грамматикалық қағидалары мен риторикасын, сөйлем мен сөздердің метафоралық жəне тура мағыналарда қолданылу ерекшелігін, сондай-ақ əр түрлі баяндау тəсілдерін жетік меңгеру қажет. Осы мақалада, ислам құқығындағы араб тілі лингвистикасының құқықтық үкімдерді шығарудағы маңыздылығы мен түрлі шариғи нормалардың туындауына ықпалдылығы баяндалады. В этой статье рассматривается важность арабского языкознания в извлечении правовых норм в исламской юриспруденции и ее влияние на различные точки зрения ученых.Библиографиялық сілтемелер
1 Құран Кəрім қазақша мағына жəне түсінігі. Ауд. Халифа Алтай. –Мəдина Сауд Арабиясы: Екі харамның кызметкері
Фаһд патшаның комбинаты, 1991 ж.
أبو حامد الغزالي. "المستصفى من علم الأصول". – القاهرة: المكتبة التوفيقية، 2010 م. – 719 ص 2
أبو إسحاق الشاطبي. "الموافقات".– دار ابن عفان، 1997 م. – 7 ج 3
محمد بن علي الشوآاني. "إرشاد الفحول". – الرياض: دار الفضيلة، 2000 م. – 2 ج 4
يوسف القرضاوي. :في فقه الأولويات". – القاهرة: مكتبة وهبة، 2012 م. – 248 ص 5
6 Doç. Dr. Fahrettin Atar. «Fkh usulü».– İstanbul 1988. 1-е издание. Перевод с турецкого Т.Хабибуллин – М. ООО
«Издательская группа «САД», 2005. – 202с.
أبو محمد علي بن أحمد بن سعيد بن حزم الأندلسي الظاهري. "الإحكام في أصول الأحكام".– بيروت: دار الآفاق الجديدة، 8 ج 7
8 Исаұлы М., Жолдыбайұлы Қ. Ислам ғылымхалы. – Алматы, 2005 ж. – 440 б.
جلال الدين المحلي. "البدر الطالع في حلّ جمع الجوامع".– بيروت: مؤسسة الرسالة، 2005 م. – 2 ج 9
أحمد بن أبو سهل السرخسي. "أصول السرخسي".– بيروت: دار الكتب العلمية، 1993 ه. – م 1
Фаһд патшаның комбинаты, 1991 ж.
أبو حامد الغزالي. "المستصفى من علم الأصول". – القاهرة: المكتبة التوفيقية، 2010 م. – 719 ص 2
أبو إسحاق الشاطبي. "الموافقات".– دار ابن عفان، 1997 م. – 7 ج 3
محمد بن علي الشوآاني. "إرشاد الفحول". – الرياض: دار الفضيلة، 2000 م. – 2 ج 4
يوسف القرضاوي. :في فقه الأولويات". – القاهرة: مكتبة وهبة، 2012 م. – 248 ص 5
6 Doç. Dr. Fahrettin Atar. «Fkh usulü».– İstanbul 1988. 1-е издание. Перевод с турецкого Т.Хабибуллин – М. ООО
«Издательская группа «САД», 2005. – 202с.
أبو محمد علي بن أحمد بن سعيد بن حزم الأندلسي الظاهري. "الإحكام في أصول الأحكام".– بيروت: دار الآفاق الجديدة، 8 ج 7
8 Исаұлы М., Жолдыбайұлы Қ. Ислам ғылымхалы. – Алматы, 2005 ж. – 440 б.
جلال الدين المحلي. "البدر الطالع في حلّ جمع الجوامع".– بيروت: مؤسسة الرسالة، 2005 م. – 2 ج 9
أحمد بن أبو سهل السرخسي. "أصول السرخسي".– بيروت: دار الكتب العلمية، 1993 ه. – م 1
Жүктелулер
Как цитировать
Kurmanbayev., K. (2016). Ислам құқығындағы араб лингвистикасының маңыздылығы. Важность арабского языкознания в исламской юриспруденции. ҚазҰУ хабаршысы. Шығыстану сериясы, 68(2). вилучено із https://bulletin-orientalism.kaznu.kz/index.php/1-vostok/article/view/574
Шығарылым
Бөлім
ФИЛОЛОГИЯ