Master class of the use of competence-oriented and personoriented tasks on the subject of «Theory of intercultural communication»

Authors

  • F N Daulet Казахский национальный университет имени аль-Фараби
        49 41

Keywords:

Competence-oriented tasks, personality-oriented tasks, the theory of intercultural communication, methods of teaching Chinese language, Chinese language.

Abstract

In this article the author presents the competence-oriented and person-oriented educational technology, which is actively used by the author in the pedagogical process. The main idea of the article is based on republican master class conducted by the author in the Faculty of Oriental Studies in October 2014.

References

1.Эльконин Б.Д. Понятие компетентности с позиций развивающего обучения // Современные подходы к компетентностно-ориентированному образованию. – Красноярск,
2002.
2 2.Болотов В.А., Сериков В.В. Компетентностная модель:
от идеи к образовательной программе // Педагогика.
– 2003.– № 10. – С. 8-14.
3 3.Крюкова Е.А. Теоретические основы проектирования и применения личностно- развивающих педагогических средств:
дис. ... докт. пед. наук. – Волгоград, 2000.
4 4.Пашкевич А.В. Презентация КОЗ. Стр. 14.
5 5.Там же, стр. 13.
6 6.Там же, стр. 16.
7 7.Далует Ф.Н. Инновации в преподавании (В КазНУ им. аль-Фараби прошел республиканский мастер- класс) // «Коре
ильбо». – 2014. – № 44(1431). – С. 4.
8 8.Маулен А. Шығыстануда шеберліктерін ұштады// «Айкын
». – 2014. – №199 (2593). – С. 6.

Downloads

How to Cite

Daulet, F. N. (2016). Master class of the use of competence-oriented and personoriented tasks on the subject of «Theory of intercultural communication». Journal of Oriental Studies, 71(1). Retrieved from https://bulletin-orientalism.kaznu.kz/index.php/1-vostok/article/view/638