Reading as a way of oriental studies faculty students’ communicative competence formation

Authors

  • G. H. Issengaliyeva КазНУ им. аль-Фараби
  • V. A. Yurpolskaya КазНУ им. аль-Фараби
        39 31

Keywords:

communicative competence, competiveness, profession-oriented training, reading of specialty literature

Abstract

Introduction of new profession-oriented training programmes gave rise to communicative competence formation at English lessons. Reading of authentic professional literature in a foreign language is one of the ways of achieving this goal. Particular emphasis is given to various activities used at the lessons.

References

1 Исаева К.В., Селянская Г.Н. Компетентностный подход - основа инновационного образования // Инновации в высшем социально-гуманитарном и экономическом образовании в контексте Болонского процесса: Сб. ст. общерос. науч.-практ. конф.10-11 октября 2006 г. – Саратов: Изд-во Саратовского государственного социально-экономического ун-та, 2006.
2 Гаврилова Е.А. «Компетентностный подход к обучению иностранному языку профессионального общения», (helena0517@mail.ru).
3 Robert Mendenhall “What Is Competency-Based Education?” Western Governors University., 2013
4 Teaching reading skills in a foreign language. New edition. Christine Nuttall with a chapter on testing reading by J.Charles Alderson. Oxford: Heinemann English Language Teaching (1996).
5 Kim, H. and Krashen, S. (1977). Why don’t language acquirers take advantage of the power of reading? TESOL Journal, 6(3), 26-29.

Downloads

How to Cite

Issengaliyeva, G. H., & Yurpolskaya, V. A. (2016). Reading as a way of oriental studies faculty students’ communicative competence formation. Journal of Oriental Studies, 67(1). Retrieved from https://bulletin-orientalism.kaznu.kz/index.php/1-vostok/article/view/441