Japanese language learning with social media

Authors

  • G N Bakhautdinova Казахский национальный университет имени аль-Фараби

Keywords:

social sites, group, task, social constructivist.

Abstract

The  learning
has steadily grown over the last 5 years since the appearance of sites Busuu, Italki, livemocha, Voxswap etc. This article focuses on the use of one such site, called Lang-8, and the ways learners of Japanese as a foreign language construct their own learning environment, by managing their online identities to form cooperative language learning opportunities.

References

1 1.Boyd and Ellison, N. B. (2007) Социальные сети: Определение,
история и стипендии // Журнал: «Journal of Computer- Mediated Communication». – 13(1). – 5 января (2009).
2 2.Brick B. (2011), Сайты социальных сетей и изучение языка
// Журнал «International Journal of Virtual and personal learning environments». – 2(3). – 18-31.
3 3.Burden R, Williams M. (2003) Когнитивный процесс и метод
мотивации в изучении иностранного языка // Журнал:
«Journal of teachers of english union of thrace and macedonia». – 10. – С. 3-7.
4 4.Harrison R, Thomas M. Идентичность в онлайн общении: социальный сети и изучение языка // Журнал:
«International Journal of Emerging Technologies &Society. – 7(2). – С. 109-124.
5 5.McMahon M. (1997) Социальный конструктивизм и мировая
сеть // Парадигма для обучения: материалы, опубликованные
в конференции ASCILITE, Персб Австралия.
6 6. Выготский, (1978) Разум в обществе: Развитие высоко психологического процесса. Издание Гарвардского университета.
7 7.Williams M. &Burden R. (2002) Психология преподавателей
языковедов: метод социального конструктивизма. Издание
Кембриджского университета.

Downloads